Thuiswerken | Werkplekbeheer | ICT beheer

Wat is ICT werkplekbeheer?

ICT werkplekbeheer zorgt ervoor dat je computers en andere randapparatuur zoals printers, scanners, telefoons etc. goed werken. Dit geldt voor zowel hardware als software.

Een werkplekbeheerder zorgt er voor dat je computer goed werkt en is aangesloten op andere apparatuur die je nodig hebt voor je werk. De ICT werkplekbeheerder zorgt er tevens voor dat je de programma’s krijgt die je nodig hebt om je werk te kunnen doen. Denk bijvoorbeeld aan Google Workspace, Adobe, Office365, SAP etc.

ICT werkplekbeheer is een specifiek technisch onderdeel van het overkoepelende begrip werkplekbeheer. Werkplekbeheer omvat bijvoorbeeld ook het verzorgen van goede stoelen, bureaus en andere facilitaire zaken.

De online werkplek

We bewegen steeds meer naar een online werkplek. Werken in de cloud maakt het makkelijk om overal en op ieder tijdstip te kunnen werken. Dit vraagt ook om een iets andere manier van systeembeheer.

Applicaties staan steeds vaker in de cloud en niet meer lokaal op je computer. Daarom doen we naast Apple beheer ook cloud beheer om hybride werken te faciliteren.

Zo zorgen we ervoor dat er regelmatig back ups van jouw data wordt gemaakt en beheren we applicaties die een online inlog hebben. Denk hierbij aan Adobe, 1Password, Slack of Microsoft 365.

Online werkplek | Systeembeheer | ICT beheer
ICT Servicedesk | Systeembeheer | ICT beheer

ICT Servicedesk

Heb je een IT vraag? Onze ICT servicedesk bestaat uit Apple systeembeheerders, Google en netwerk specialisten die jouw vragen beantwoorden. Lukt het niet op afstand? Dan komen we op locatie in heel Nederland!

Grote bedrijven hebben vaak een eigen ICT afdeling maar voor MKB bedrijven is dit vaak te kostbaar. Dat onze servicedesk niet fysiek bij jou in het pand zit merk je in de praktijk niet. Ons team staat dagelijks tot jouw beschikking.

ICT werkplekbeheer bij je thuis

Sinds een paar jaar is thuiswerken in een sneltreinvaart toegenomen. Dit maakt goed werkplekbeheer complexer dan ooit. Niet alleen de werkplekken op kantoor moeten worden onderhouden maar ook de thuiswerkplekken moeten aan meer eisen voldoen. 

Doordat er geen verschil is in de kwaliteit van de hardware en er volledig in de cloud gewerkt kan worden is het mogelijk om thuiswerkplekken net zo goed in te richten als werkplekken op kantoor.

De Series One Google Meet hardware bestaat uit drie nieuwe producten. De Avorcor Board 65, de Avocor Desk 27 en de Google Meet ruimtekits.

Online vergaderen is een vast onderdeel geworden van ons leven. Hoe vaak gebeurt het jou nog dat de beeld – en geluidskwaliteit van een vergadering om te huilen is? Series One Google Meet hardware is het neusje van de zalm als het aankomt op apparatuur voor vergaderruimtes. De audio en video zijn zo goed dat het lijkt alsof je in dezelfde ruimte zit.

Google Meet hardware is ideaal om te gebruiken in combinatie met Google Workspace omdat de hardware er speciaal voor is ontwikkeld. In ons assortiment hebben we volledig interactieve schermen zoals de Avocor Series One Desk 27 en de Series One Google Meet hardware voor vergaderruimtes. 

Cloudcarrier adviseert, bestelt, configureert en implementeert alle hardware die je nodig hebt. We leveren alles van een nieuwe MacBook of iMac, een tweede externe scherm of accessoires zoals een magic keyboard of magic mouse. Wij zorgen ervoor dat je altijd de juiste hardware hebt voor jouw ideale werkplek.

Wij schaffen software aan middels het Apple Volume Purchase Program (VPP) en kunnen deze automatisch pushen naar iedere medewerker die de applicatie nodig heeft. Ook applicaties die niet in de App store staan bestellen wij voor je. Denk bijvoorbeeld aan Adobe, 1password of Microsoft 365.

Werkplekbeheer is tijdrovend en specialistisch werk. Daarom is werkplekbeheer onderdeel van onze ICT beheer oplossingen.

Heb je een vraag?

Neem contact op met een van onze specialisten!

Contact opnemen