Thuiswerken | Werkplekbeheer | ICT beheer

Wat is werkplekbeheer?

Werkplekbeheer zorgt ervoor dat je computers en andere randapparatuur zoals printer, scanners, telefoons etc. goed werken. Dit geldt voor zowel hardware als software.

Een werkplekbeheerder zorgt er voor dat je computer goed werkt en is aangesloten op andere apparatuur die je nodig hebt voor je werk. De werkplekbeheerder zorgt er tevens voor dat je de programma’s krijgt die je nodig hebt om je werk te kunnen doen. Denk bijvoorbeeld aan Google Workspace, Adobe, Office365, SAP etc.

De online werkplek

We bewegen steeds meer naar een online werkplek. Werken in de cloud maakt het makkelijk om vanuit overal en op ieder tijdstip te kunnen werken. Dit vraagt ook een iets ander manier van systeembeheer.

Applicaties staan steeds vaker in de cloud en niet meer lokaal op je computer. Daarom doen we naast Apple beheer ook cloud beheer. Zo zorgen we ervoor dat er regelmatig back ups van jouw data wordt gemaakt en beheren we applicaties die een online inlog hebben. Denk hierbij aan Adobe, 1password, Slack of Microsoft 365.

Online werkplek | Systeembeheer | ICT beheer
ICT Servicedesk | Systeembeheer | ICT beheer

ICT Servicedesk

Heb je een IT vraag? Onze servicedesk bestaat uit Apple Consultants en netwerk specialisten die jouw vragen beantwoorden. Lukt het niet op afstand? Dan komen we op locatie in heel Nederland!

Grote bedrijven hebben vaak een eigen ICT afdeling maar voor MKB bedrijven is dit vaak te kostbaar. Dat onze servicedesk niet fysiek bij jou in het pand zit merk je in de praktijk niet. Ons team staat dagelijks tot jouw beschikking en als hulp op afstand niet lukt komen we bij jou op locatie door heel Nederland.

Thuiswerken

Sinds een paar jaar is thuiswerken in een sneltreinvaart toegenomen. Dit maakt goed werkplekbeheer complexer dan voorheen. Er moeten een aantal werkplekken op kantoor moeten worden onderhouden maar ook werkplekken thuis aan meer eisen moeten voldoen. 

Met goede ICT oplossingen is het mogelijk om thuiswerkplekken net zo goed in te richten als werkplekken op kantoor. Doordat er geen verschil is in de kwaliteit van de hardware en er volledig in de cloud gewerkt kan worden is de ervaring voor een medewerker in de meeste gevallen gelijk op kantoor.

Cloudcarrier adviseert, bestelt, configureert en implementeert alle hardware die je nodig hebt. We leveren alles van een nieuwe MacBook of iMac, een tweede externe scherm of accessoires zoals een magic keyboard of magic mouse. Wij zorgen ervoor dat je altijd de juiste hardware hebt voor jouw ideale werkplek.

Wij schaffen software aan middels het Apple Volume Purchase Program (VPP) en kunnen deze automatisch pushen naar iedere medewerker die de applicatie nodig heeft. Ook applicaties die niet in de App store staan bestellen wij voor je. Denk bijvoorbeeld aan Adobe, 1password of Microsoft 365.

Werkplekbeheer is tijdrovend en specialistisch werk. Werkplekbeheer valt standaard onder onze ICT beheer oplossingen.

Heb je een vraag?

Neem contact op met een van onze specialisten!

Contact opnemen