Wat is een ICT servicedesk?

Een ICT servicedesk is een afdeling die IT processen monitort en storingen oplost. Daarnaast behandelen zijn serviceaanvragen van klanten, hierbij kan je denken aan het aanmaken van nieuwe email adressen of mutaties in systemen door te voeren.

ITIL (Information Technology Infrastructure Library) beschrijft de IT servicedesk als het Single Point of Contact en houdt ze verantwoordelijk voor het zo snel mogelijk oplossen van incidenten zodat klanten weer aan het werk kunnen. Dat is dan ook de insteek van onze IT specialisten!

Waarvoor kun je ons bellen?

Je kunt onze servicedesk zien als jouw eigen (externe) ICT afdeling. Als je je ICT beheer  hebt uitbesteed aan Cloudcarrier zijn onze support medewerkers jouw aanspreekpunt voor alle IT gerelateerde zaken.

Of het nou gaat om trage Mac of dat je geen verbinding kan maken met het internet, alle vragen/incidenten komen binnen bij de desk. We zijn dagelijkse goed bereikbaar en kunnen 99% van de gevallen op afstand oplossen. Komen we er op afstand niet uit? Dan komen we door heel Nederland op locatie. Geen probleem!

ICT support op locatie | ICT Servicedesk

Afhandeling van vragen 

Voor het registreren en afhandelen van vragen aan de servicedesk maken wij gebruik van een professioneel ticketsysteem. Bij het indienen van een probleem/incident krijg je direct terugkoppeling in de vorm van een unieke code. Met deze code kun je de voortgang van het oplossen van jouw vraag monitoren.

ICT Servicedesk op locatie

Het kan voorkomen dat een probleem niet over de telefoon kunnen oplossen. In die gevallen plannen we een afspraak in op locatie. Van Groningen tot Maastricht, van Den Helder tot Goes. We komen in heel Nederland!

Heb je een vraag?

Neem contact op met een van onze specialisten!

Contact opnemen