Met laptop, snoeren en klotsende oksels sta je te wachten voor de vergaderruimte. De vorige meeting loopt uit en je gasten zijn er al over een paar minuten. Je hebt geen idee wat je aantreft. Je bent sowieso al geen fan van al die technische toestanden. Het lijkt altijd zo makkelijk, maar het aansluiten gaat zelden soepel. Laptops die het scherm niet herkennen en andersom, kabels die ontbreken, gebrek aan geluid of juist te veel, mensen die niet in kunnen loggen. Live meetings zijn al lastig genoeg, laat staan als er ook nog thuiswerkers inloggen.
Wordt het niet eens tijd om je presentaties en (online) meetings professionele aandacht te geven?
Meetings en presentaties kosten vaak te veel tijd en te veel energie. Terwijl ze juist geld en energie moeten opleveren. Michael Linszen van Cloudcarrier heeft er een duidelijke mening over. Is die helemaal objectief? Vast niet, maar van wie wel? Feit is dat hij weet waar hij over praat. “Bij Cloudcarrier zijn we gecertificeerd Google Workspace Partner en mogen dus officieel Google Meet Hardware en licenties leveren. We adviseren, configureren en installeren Google Meet hardware in elke vergaderruimte! Van klein tot groot. Gebruikers herkennen de voordelen direct.”
Wat is Google Meet hardware eigenlijk?
Maar voordat we starten met de business voordelen, vertellen we nog even wat Google Meet hardware eigenlijk inhoudt. Google Meet hardware is een oplossing om videovergaderingen mogelijk te maken in elke vergaderruimte. De drie verschillende Series One hardware kits bestaan uit twee interactieve beeldschermen en verschillende sets camera’s, microfoons en touchscreens voor (online) vergaderen. Een Google Workspace uitbreiding, voor meetings, video conferencing en vooral om samen te werken. De bijkomende voordelen: je kunt optimaal gebruikmaken van Google Slides, Google Meet en Google Calendar.