Een document ondertekenen met voorvertoning op je Mac
Als ICT bedrijf met een voorliefde voor Apple is dit de meest logische manier om een digitale handtekening te maken als je een document wilt ondertekenen. Met deze manier ervaar je meteen het gebruiksgemak van Apple devices.
- Open het pdf document in Voorvertoning op je Mac</li<
- Klik op het Toon markerings knoppenbalk icoontje
- Klik op handtekening
Je kunt nu op 3 manieren een digitale handtekening maken:
Met je trackpad: Kies de optie trackpad en gebruik je vinger om met je trackpad een handtekening te maken.
Met de camera van je computer: Kies de optie camera. Je kunt nu een handtekening die je met pen op een papiertje hebt gezet voor de lens houden.
Met je iPhone of Ipad: Selecteer iPhone. Nu kun je met je vinger of stylus pen een handtekening maken op de touchscreen van je iPhone of iPad.
Je kunt de digitale handtekening die je nu hebt gemaakt plaatsen in het pdf bestand waar je zelf wilt.
Een digitale handtekening maken met Adobe Acrobat Reader
Heb je Acrobat Reader? Dan kun je door middel van de Fill & Sign functie.
- Open het pdf document en open Fill & Sign in het rechterdeelvenster
- Klik op Ondertekenen en kies voor ‘handtekening toevoegen’
- Als je al eerder handtekeningen hebt toegevoegd dan kun je hier een al bestaande handtekening kiezen. Klik op de handtekening en plaats de handtekening waar je zelf wilt in het document.
- Is het je eerste handtekening? Je kunt met de muis een handtekening maken of als je een apparaat met touchscreen gebruikt kun je hem met je vinger of stylus pen tekenen. Nadat je je handtekening hebt gezet kun je hem plaatsen waar je wil.
Tip: Wil je liever een digitale handtekening maken door een handtekening met pen op papier te zetten? Zet dan een handtekening op een stukje papier en maak er een foto van. Sla deze foto op op je computer. Je kunt nu bij optie 3 het bestand kiezen waarop je handtekening staat.
Elektronisch ondertekenen met Adobe Acrobat Sign
Adobe Acrobat Sign is een meer geavanceerde variant op Acrobat Reader. Met Adobe Sign kun je net als met Adobe Reader ook pdf bestanden maken, bewerken en ondertekenen. Maar Sign gaat een stapje verder.
Soms heb je meerdere handtekeningen nodig van verschillende personen onder een document. Als je de voortgang van het ondertekenen van jouw pdf bestanden wilt kunnen monitoren dan is het handig om Adobe Sign te gebruiken om elektronische handtekeningen te zetten om een document te ondertekenen.
Een digitale handtekening maken en gebruiken gaat om dezelfde manier als met Adobe Reader alleen heb je nu ook 1 – en 2 staps verificatie mogelijkheden.
1 factor verificatie mogelijkheden
- E-mail verificatie
- Acrobat Sign verificatie
2 factor verificatie mogelijkheden
- Verificatie met een wachtwoord
- Telefonische verificatie (spraak of sms)
- Verificatie met overheids ID
Een volledige uitleg over deze verificatiemethoden kun je vinden op de website van Adobe.
Heb je nog vragen?
Heb je naar aanleiding van dit artikel nog vragen dan kun je ons bereiken op 088 25 22 010 of mailen naar info@cloudcarrier.nl. Je kunt ook bij ons terecht voor zakelijke Apple en/of andere systeembeheer vragen.