#3 ICT beheer uitbesteden bespaart kosten
De derde reden om je ICT beheer uit te besteden komt voort uit een simpele kosten-baten afweging.
Een ICT beheerder in dienst nemen kost je al snel 50.000 euro per jaar en de vraag is of deze persoon wel genoeg werk heeft om 32-40 uur per week vol te maken. In het geval van een freelancer zijn de kosten die je maakt relatief nog hoger, dan betaal je al gauw tussen de 75 en – 100 euro per uur.
Als je je ICT beheer uitbesteedt bespaar je niet alleen kosten. Je krijgt meteen een heel team mensen tot je beschikking in plaats van maar 1 persoon.
#4 De wereld ontwikkelt zich snel, de wereld van ICT beheer nog veel sneller!
We leven in een tijdperk waarin ontwikkelingen steeds sneller na elkaar plaatsvinden. Kijk maar eens binnen je eigen vakgebied. Steeds meer auto’s rijden op stroom, bestellingen die je doet heb je binnen een dag in huis in plaats van een paar dagen, nieuwe trainingsmethoden zorgen ervoor dat wereldrecord na wereldrecord wordt gebroken op de atletiek baan.
In de wereld van de ICT volgen ontwikkelingen zich nog sneller na elkaar op. Twintig jaar geleden had je nog een Nokia die alleen maar kon bellen en sms-en. Tegenwoordig kan een smartphone veel meer, heeft meer opslagruimte en is sneller dan desktops van het begin van deze eeuw.
Terug naar de persoon die het ICT beheer doet en de definitie van wat ICT beheer is. Met het tempo waarin de wereld zich ontwikkelt op het gebied van computers en telecom is het ondenkbaar dat één persoon al deze ontwikkelingen kan bijhouden.
Helemaal als je bedenkt dat deze persoon dan zowel ontwikkelingen op het gebied van werkplekbeheer, netwerkbeheer én systeembeheer bij moet houden. Bij grote bedrijven die hun eigen systeembeheer doen worden deze functies niet voor niets door verschillende personen ingevuld.
Om die reden is het verstandig je ICT beheer onder te brengen bij een partij die hierin gespecialiseerd is. Deze ICT professionals volgen doorlopend trainingen om hun certificering te behouden.
De helpdesks van deze specialistische bedrijven bestaan vaak uit meerdere medewerkers waardoor er meer kennis is. Met meer mensen is er meer kennis aanwezig en is kennis beter overdraagbaar. Geen overbodig luxe in een wereld waarin ontwikkelingen zich in rap tempo opvolgen.
#5 Je vermindert het aantal leveranciers waar je contact mee hebt
Voor je huidige manier van ICT beheer werk je samen met diverse leveranciers. Je hebt een internet aansluiting van XS4ALL, je telefonie van KPN, je Wi-Fi van de Mediamarkt, je koopt je computers in de Apple Store en je neefje of freelancer gebruik je als helpdesk.
Naast het feit dat je met al deze leveranciers contact (en contracten) moet onderhouden kleven hier nog andere grotere nadelen aan. Stel je hebt geen internet verbinding, wie bel je dan? Bel je dan XS4ALL omdat je geen internet hebt? Ligt het aan de computer zelf of is het je Wi-Fi die niet goed werkt?
Alleen al bepalen wat precies de oorzaak is van een probleem kan een tijdrovende klus zijn. Als je eenmaal contact hebt opgenomen moet je vervolgens met elke leverancier contact blijven houden voor de voortgang van je probleem.
Als je je IT beheer hebt uitbesteed aan 1 centrale partij verminder je het aantal leveranciers en heb je altijd 1 centraal aanspreekpunt. Wel zo makkelijk.
#6 ICT Problemen worden tijdig gesignaleerd en opgelost
In de praktijk is het vaak zo dat je een ICT probleem signaleert en meldt aan de verantwoordelijke partij. Deze partij lost het probleem vervolgens op. Op deze manier loop je altijd achter de feiten aan.
Specialisten op het gebied van ICT beheer hebben de juiste tooling en ervaring om problemen vroegtijdig te signaleren én op te lossen. Daarnaast bedienen zij vaak een grote groep klanten waardoor structurele problemen vroegtijdig kunnen worden gesignaleerd en worden gebruikt om bij andere klanten op voorhand problemen te voorkomen. Met deze proactieve houding ben je ervan verzekerd dat je altijd zorgeloos je werk kunt doen.
#7 Een ICT beheerder denkt met je mee
De zevende reden om jouw ICT beheer uit te besteden sluit mooi aan bij het idee dat jij je bedrijf verder wil laten groeien.
Naast ondersteuning en beheer van jouw ICT gaat een goede ICT dienstverlener nog een stap verder. Terwijl jouw bedrijf groeit, groeit ook het aantal uitdagingen die je tegenkomt op het gebied van IT.
Door jouw toekomstplannen met jouw ICT provider te bespreken kan deze dienstverlener met je meedenken en vooruit kijken naar jouw toekomstige ICT behoeften. Hierdoor voorkom je dat je door gebrek aan tijd of kennis voor een sub-optimale oplossing kiest maar is jouw ICT oplossing ook toekomstbestendig.
Daarnaast denkt een goede ICT beheerder (zie ook #6) ook met je mee. Doordat deze persoon jouw business goed kent, kan hij/zij pro-actief aanbevelingen doen zodat jouw ICT infrastructuur altijd voldoet aan de vereisten die jouw business daaraan stelt.
Veel voorkomende vragen van één klant kunnen bijvoorbeeld worden doorvertaald naar andere klanten waardoor problemen op voorhand kunnen worden voorkomen.
Vragen?
Uiteraard zijn er nog veel meer redenen om jouw ICT beheer uit te besteden aan een betrouwbare partner. Wil je weten welke dat zijn, of heb je naar aanleiding van dit artikel andere vragen?
Aarzel dan niet middels het contactformulier contact op te nemen.